#HOUHETLICHTAANINDEKOORNBEURS
-Maak net als Youp, Dolf en Titia je eigen video. Zie: www.facebook.com/koornbeurs
-En/Of teken de online petitie, KLIK HIER
-En kom op de campagnedag 23 juni 16-20 u
Theater De Koornbeurs komt in actie!
Theater de Koornbeurs in Franeker voert van woensdag 21 tot en met donderdag 29 juni actie middels de campagne HOU HET LICHT AAN IN DE KOORNBEURS. Door middel van deze campagne wil De Koornbeurs laten zien welke belangrijke plek het theater inneemt in het culturele hart van de gemeente Waadhoeke. De Koornbeurs roept iedereen op om het smûke theater - op eigen wijze - te steunen tijdens de campagne.
Aanleiding voor de campagne is de raadsvergadering die op donderdag 29 juni plaatsvindt en waarin de gemeenteraad over 2 belangrijke subsidies een uitspraak gaat doen.
Lees hier meer over de subsidies.
De campagne bestaat uit:
Een Campagnedag op vrijdag 23 juni van 16 – 20 uur in en bij De Koornbeurs. Met gratis toegankelijke optredens van onder andere Syb van der Ploeg, Piter Wilkens en nog vele andere artiesten en muzikanten die het licht aanhouden in De Koornbeurs. En natuurlijk de talkshow Koornbeurs Koffietijd om 16 uur. Iedereen is van harte welkom! Publiek kan ter plaatse de petitie ondertekenen of video-/fotomateriaal maken wat ingezet kan worden op sociale media onder de hashtag: #HOUHETLICHTAANINDEKOORNBEURS . We vragen iedereen om waar mogelijk een lamp/bouwlamp/schemerlamp/zaklamp/etc mee te nemen die we graag inzetten in onze campagne. Na afloop kan men die ook gewoon weer mee naar huis nemen. De Koornbeurs zorgt zelf ook voor een scala aan lampen tijdens de campagnedag.
Een Campagneweek van 21 t/m 29 juni waarin mensen online (via petitie en video/foto) een bijdrage kunnen leveren om zo het licht aan te houden in De Koornbeurs. Ook hiervoor wordt de hashtag # HOUHETLICHTAANINDEKOORNBEURS ingezet.
Na de campagne zal De Koornbeurs alle handtekeningen en hashtags aanbieden aan wethouder Jan Dijkstra voorafgaand aan de raadsvergadering op donderdag 29 juni.
Meer informatie over de campagne is te vinden op www.theaterdekoornbeurs.nl/licht-aan en op de sociale media van het theater.
Voor wie een filmpje (of foto) wil opnemen, is hier de instructie:
Optioneel:
Benoem dan kort jouw motivatie waarom jij blij bent met de Koornbeurs.
(LET OP: verwoord je motivatie vooral POSITIEF! Dus niet: “De Koornbeurs moet niet dicht”, maar WEL: De Koornbeurs is voor mij belangrijk/waardevol/leuk/enz. omdat…)
Sluit af met jouw naam en nogmaals de zin; “ik hou het licht aan in de Koornbeurs”.
Een foto nemen, mag uiteraard ook. Alleen een lamp in beeld is al voldoende. Plaats het filmpje of de foto op Facebook/Instagram/Tiktok/Snapchat met de hashtag #HOUHETLICHTAANINDEKOORNBEURS en nodig mensen uit om ook zo’n filmpje te maken en te delen. Of stuur het op naar marketing@theaterdekoornbeurs.nl .